درمان کبد چرب با گرده زنبورعسل

5/5 – (1 امتیاز)

درمان کبد چرب یکی از موارد مهمی می باشد که باید به آن توجه کرد و گرده زنبورعسل یکی از محصولاتی است که میتوان برای این بیماری استفاده کرد.این بیماری یکی از بیماری هایی  است که در چند دهه اخیر در سطح جهان فراگیر شده و افراد زیادی به این بیماری مبتلا هستند.

جالب است که درباره عسل ارگانیک گون هم بیشتر بدانیم.

درمان کبد چرب با گرده زنبورعسل

مقاله درمان کبد چرب با بره موم  تبریز

خرید گرده زنبور

البته این نوع بیماری ارتباط مستقیمی با پیشرفت تکنولوژی و نوع تغذیه افراد دارد. استفاده از تکنولوژی ها باعث عدم تحرک افراد و همچنین استفاده از غذاهای پرچرب و آماده و حتی فست فودها زمینه را برای ابتلا به این نوع بیماری فراهم کرده است.

کبد چرب یعنی چربی در کبد انباشته شده است. وجود مقدار کمی چربی در کبد نرمال است اما اگر میزان از حد مجاز فراتر رود فرد مبتلا به کبد چرب خواهد شد.

در صورتی که از پیشرفت این بیماری جلوگیری نشود، سلول های کبدی دچار التهاب شده و کبد فرد در بدترین حالت خود یعنی سیروز کبدی قرار خواهد گرفت.

در کبد چرب الکلی که متاسفانه با مصرف الکل افراد مبتلا می شوند، با عدم مصرف الکل بهبودی حاصل خواهد شد. در کبد چرب غیر الکلی که افراد را بیشتر درگیر کرده است، علت های زیادی دارد که باید جهت بهبودی برطرف شود.

متاسفانه درمان قطعی برای کبد چرب در طب مدرن وجود ندارد و داروهای شیمیایی تجویز شده تاثیر زیادی در فرایند بهبودی نخواهد داشت.

با برطرف کردن علت ها و اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی تا حدود بسیار زیادی به بهبودی بیماری کمک کرده ایم. طب سنتی در کنار مصرف داروهای شیمیایی برای حصول نتیجه بهتر از هر جهتی، راهکارهای درمانی متنوعی را ارائه کرده که یکی از آن ها مصرف گرده گل است.

گرده زنبورعسل یک مکمل عالی در رژیم غذایی

گرده زنبورعسل یک مکمل عالی در رژیم غذایی

یکی از موارد خیلی مهم و ضروری برای پیشگیری و حتی درمان کبد چرب برخورداری از رژیم غذایی سالم است.

تغییر دادن عادات غذایی روزمره برای هر فردی در وهله اول کار آسانی نیست؛ ولی وقتی صحبت از سلامتی است فرد برای رهایی از مشکل کبد چرب باید رژیم غذایی نامناسب خود را تغییر دهد. یکی از عواقب عادات غذایی نامناسب مثل استفاده کردن از چربی ها، غذاهای پر کالری و… چاقی است.

یکی از بهترین مواد غذایی که در رژیم غذایی افراد می توان جای داد، گرده گل است.

گرده گل دارای ارزش تغذیه ای بالایی است که با مصرف مستمر آن می توان سلامتی را تضمین کرد.

در این میان بهتر است عسل بدون موم درباره اطلاعات بیشری کسب کنیم.

درمان کبد چرب با گرده زنبورعسل برای دیابتی ها

درمان کبد چرب با گرده زنبورعسل برای دیابتی ها

یکی دیگر از مواردی که می تواند علتی برای بیماری کبد چرب باشد و متاسفانه زیاد رواج پیدا کرده است، دیابت است.

با کنترل سطح قند خون می توان از ابتلا به بیماری کبد چرب جلوگیری کنیم. گرده گل از جمله مواردی است که تاثیر بسزایی در کنترل سطح قند خون دارد.

وجود ویتامین نیاسین یا B3در گرده گل نه تنها منجر به سوخت و ساز چربی ها می شود بلکه باعث سوخت و ساز قندها نیز خواهد شد.

با افزودن گرده گل به رژیم غذایی نگران افزایش قند خون خود نخواهید بود؛ زیرا میزان قند موجود در این ماده ارزشمند به میزانی ناچیز است که اصلا محسوب نمی شود.

از سوی دیگر با افزایش سوخت و ساز کمک زیادی به بهبودی دیابت می کند و قند مصرفی را وارد جریان خون نمی شود.

وارد شدن قند به جریان خون باعث افزایش قند خون خواهد شد. با مصرف مداوم و منظم گرده گل طی بازه زمانی محدود شاهد کاهش قند خون خود خواهید بود.

 

source:https://www.asalna.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید