تركيبات موم زنبور عسل چیست؟

Rate this post

موم زنبور عسل شامل حداقل ۲۸۴ تركيب مختلف مي‌باشد که همه آنها كاملاً تشخيص داده نشده‌اند، ولي بيش از ۱۱۱ تركيب فرار در این موم وجود دارد و از این میان، حداقل ۴۸ تركيب يافت گرديدند كه به خوشبو كردن موم كمك مي‌كنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جالب است که درباره عسل ارگانیک گون هم بیشتر بدانیم.

تركيبات عمده موم زنبور عسل عبارتند از: مونو دي استرهاي اشباع شده و اشباع نشده، هيدروكربنهاي اشباع شده و اشباع نشده و اسيدهاي فرار و هيدروكسي پلي استرها.

تركيبات موم زنبور عسل چیست؟

خواص موم زنبور عسل

خواص موم زنبور عسل

موم زنبور داراي طبیعت گرم است. موم ماده ای است غیر قابل هضم برای انسان که ساختمان آن ازترکیب اسید های چرب با الکل تشکیل شده است.

موم‌ در دمای اتاق جامد است، در الکل و آب غیرمحلول و در اتر و سولفوردوکربن قابل حل می‌باشد و در حرارت ۶۰ درجه ذوب می‌شود.
از هر ۱۰ قاب بافته شده در کندو، ۲۵۰ گرم موم خالص می توان بدست آورد. برای تولید ۱ کیلوگرم موم، زنبورها باید ۱۲ کیلو عسل بخورند.
خواص و کاربرد های هر نوع موم منحصر به خود آن است. مهمترین کاربرد آن در خود کندو می باشد که زنبور عسل از موم برای ساختن (شان) بعنوان محلی برای تخم ریزی و پرورش نوزادان، انبار عسل، انبار گرده گل و بطور کلی محل زندگی خود استفاده می کند.

مناسب برای سینوزیت و تنگی نفس است.

باعث استحکام لثه ها میشود.

باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان میگردد. سرطان

موم داراي خاصيت افزايش دهنده ترشحات بزاق و نرم کننده گلو مي باشد.

اثر حرارت دادن به موم عسل

اثر حرارت دادن به موم عسل

گرما دادن طولاني تر با درجات حرارت بالاتر، به تخريب و از دست رفتن هيدوركربن‌ها منجر مي‌گردد. اين تغييرات نيز خواص فيزيكي موم  زنبور خالص را تحت تاثير قرار مي‌دهند.

در این میان بهتر است عسل بدون موم درباره اطلاعات بیشری کسب کنیم.

بدين ترتيب، گرما دادن بيش از حد، طي آب كردن يا عمل آوري مجدد، موم را از لحاظ ساختماني تغيير مي‌دهد و خواص مفيد بسياري از تركيبات فرعي‌اش، همچنين تركيبات خوشبو و فرار آن را تغيير مي‌دهد.

سفيد كردن، تركيبات خوشبوي موم را نابود مي‌كند. موم سفيد شده، ديگر عطر مخصوص و مطبوع موم را ندارد و مي‌توان پنداشت كه فاقد بسياري از تركيبات فرعي است.
موم زنبور عسل، نقطه ذوب نسبتا بالائی (مابین ۱۴۳ تا ۱۴۵ درجه فارنهایت) دارد و بسیار محکم است و در معرض فساد، توسط تعداد کمی از حلالهاست.

آفتاب موم زنبور را سفید می کند، اما مواد دیگری آن را تحت تاثیر قرار می دهند.

source:http://www.yotaab.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید