۴ خاصیت بره موم تازه برای پوست

Rate this post

در این مقاله قصد داریم تا ۴ مورد از خاصیت های بره موم تازه زنبور عسل را برای پوست صورت بیان کنیم.با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.بره موم که به آن چسب زنبور عسل نیز گفته میشود، ماده ای طبیعی است که از رزین های جمع آوری شده توسط زنبورهای عسل هنگام ساخت کندو ساخته میشود.

شما هنوز با عسل 100درصد طبیعی آشنا نیستید وشاید ازدوستان خود قیمت این محصول را شنیده باشید وطبیعتا اکنون فکر می کنید “خرید عسل طبیعی اصل برای بارداری؟! چه  فایده ای دارد؟”

۴ خاصیت بره موم تازه برای پوست

تماس با ما

 

از آنجا که بره موم  اصل زنبور عسل به دلیل خواص درمانی خود مشهور بوده است، تصادفی نیست که بره موم به عنوان یک ماده طبیعی زیبایی برای کمک به ترمیم و تسکین دهنده پوست حساس، به کار برود.

امروزه بره موم  تازه در تولید بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی به ویژه محصولات مراقبت از پوست و مو به کار می رود.

با این حال هنوز در ایران بسیاری از تولید کنندگان مشهور محصولات مراقبت از پوست، به استفاده از بره موم روی نیاورده اند.

بره موم به دلیل خواص درونی خود توانسته نظر محققان پوست و مو در دنیا را به خود جلب کند.

۱- مبارزه با آکنه به وسیله بره موم تازه

مبارزه با آکنه به وسیله بره موم تازه

این ماده طبیعی که از دل طبیعت به دست می آید و زنبورها ها نیز به ان مقداری آنزیم و… اضافه می کنند، خواصی دارد که در کمتر ماده طبیعی می توان آن را پیدا کرد و برای سلامت پوست مورد استفاده قرار داد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، این یک واقعیت ثابت شده است که بره موم می تواند ایمنی فرد را افزایش دهد و تحقیقات علمی زیادی همچنان گزارش می کنند که اثر بره موم در افزایش پاسخ ایمنی سلولی است.

بره موم به دلیل ماهیت ضد باکتریایی خود، می تواند سربازان وفادار ما برای مقابله با آکنه باکتریایی باشد.

استفاده از بره موم منجر به کاهش تعداد و شدت جوش ها می شود. بره موم برای از بین بردن آکنه در افرادی که پوستی حساس و مستعد آکنه دارند موثر است.

همچنین مصرف عسل 250 گرمی به جلوگیری از سقط جنین کمک می کند و باعث شیردهی طبیعی بهتر مادر می شود.

بره موم نه تنها به دلیل خاصیت ضد باکتری بودن بلکه به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن، ابزاری قدرتمند برای مقابله با آکنه است. قرمزی پوست را تسکین می دهد و با خنک شدن دمای پوست، پوست را آرام می کند.

به عبارت دیگر، بره موم به راحتی از شر آکنه های موجود خلاص نمی شود بلکه از آکنه های بعدی نیز جلوگیری می کند. این یعنی استفاده از بره موم می تواند هم به درمان آکنه و هم به پیشگیری از آن کمک کند.

۲- کنترل سلول های مرده پوست با بره موم تازه

کنترل سلول های مرده پوست با بره موم تازه

دلیل دیگر مشکلات پوستی می تواند پوست مرده بدون لایه برداری باشد که منافذ پوست شما را مسدود کرده و از تعادل طبیعی پوست شما جلوگیری می کند.

به همین دلیل است که شما مستعد ابتلا به آکنه می شوید. حتی اگر پوست خشک دارید و پوست خود را به خوبی مرطوب نکنید.

این یک سوء تعبیر معمول است که فقط افراد با پوست چرب مستعد ابتلا به آکنه هستند. این در حالی است که سلول های مرده پوستی نیز می توانند در پوست های خشک باعث آکنه شوند.

همچنین مصرف عسل ارگانیک رایحه به جلوگیری از سقط جنین کمک می کند و باعث شیردهی طبیعی بهتر مادر می شود.

اگرچه بره موم ممکن است اثرات لایه برداری نداشته باشد، آمپول یا اسانس بره موم می تواند یک محصول عالی مراقبت بعد از لایه برداری باشد. عصاره بره موم که در کشورهای مختلف دنیا تولید و به فروش می رسد، یکی از بهترین مواد مناسب لایه برداری از پوست است.

البته محصولات تخصصی در این زمینه نیز تولید شده اند که حاوی بره موم هستند. بهتر است برای استفاده از این محصولات حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

۳- محافظت از رادیکال های آزاد با بره موم تازه

یکی دیگر از ویژگی های شناخته شده بره موم، نقش آن در مبازه های رادیکال آزاد است. بره موم از پوست در برابر آسیب های محیط مضر محافظت می کند.

ما نمی توانیم در زندگی روزمره از آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض آفتاب و اشعه آن جلوگیری کنیم.

فقط با گذراندن روز خود، خود را در معرض خطر بالای آسیب پوست قرار می دهیم. رادیکال های آزاد ایجاد شده از چنین آلودگی های محیطی، از تغییر رنگ پوست (لکه های قهوه ای روی پوست شما) تا ضعیف شدن پوست (چین و چروک و پوست زودرس) به پوست آسیب می رساند.

رادیکال های آزاد با گرفتن یک الکترون اضافی از اتم های موجود در پوست به پوست آسیب می رسانند و آنتی اکسیدان های موجود در بره موم با اهدای الکترون به آن رادیکال های آزاد، از پوست محافظت می کنند.

بره موم که در آن آنتی اکسید به فراوانی وجود دارد، از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و پوست شما را جوان و روشن نشان می دهد.

۴- بهبود مشکلات پوست به وسیله بره موم

بره موم به دلیل طبیعت درمانی و شفابخشی و اثرات خود در ترمیم سوختگی و افزایش ظرفیت رشد سلول های پوستی، به عنوان دارو مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

تأثیرات مثبتی که بره موم بر علیه رادیکال های آزاد دارد نیز نشان می دهد در درمان سوختگی و ترمیم زخم موثر است ، همراه با سد کلاژن ایجاد شده از بره موم که به پوست شما کمک می کند تعادل مناسب آب و روغن را پیدا کند.بره موم با ایجاد یک سد سالم برای پوست، روند بهبودی را تسریع می کند.

 

source:https://www.asalna.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید