موم زنبور عسل مصنوعی چیست و چرا تولید میشود؟

2.5/5 – (6 امتیاز)

آیا میدانید موم زنبورعسل به صورت مصنوعی هم تولید میشود؟ به دلایل متعددی زنبورداران به جای استفاده از موم طبیعی که توسط خود زنبور تولید می شود، از موم مصنوعی استفاده می کنند. موم مصنوعی در واقع به دست بشر ساخته شده و به همین علت هیچ خاصیتی ندارد. علاوه بر این به دلیل وجود مواد نفتی درون این نوع موم، مصرف خوراکی آن ممکن است آسیب زا باشد.

موم زنبور عسل مصنوعی چیست و چرا تولید میشود؟

روش تولید موم مصنوعی

موم مصنوعی از ترکیب پارافین و موم طبیعی تولید می شود. شرکت های مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که با روش های مختلفی موم طبیعی زنبور عسل را از کندو استخراج کرده و با ترکیب آن به همراه پارافین و برخی مواد دیگر، موم مصنوعی تولید می کنند.

با توجه به تولید ساده موم مصنوعی، حتی بسیاری از زنبورداران این نوع موم را در زنبورستان تولید می کنند. البته موم های کارخانه ای کیفیت ساخت بهتری دارد. با این حال ممکن است زنبوردار برای صرفه جویی در هزینه های خود، موم را در زنبورستان تولید کند.

تشخیص موم مصنوعی از موم طبیعی کار چندان سختی نیست. راه های متفاوتی برای تشخیص موم عسل طبیعی از مصنوعی وجود دارد. با این حال برای مصرف کننده، این امکان فراهم نیست که این آزمایش های ساده را قبل از خرید انجام دهد.

چرا موم مصنوعی تولید میشود؟

شاید بهتر باشد این سوال را طور دیگری مطرح کنیم. اینکه چرا زنبورداران علاقه مند هستند به جای اینکه خود زنبور موم تولید کرده و به خانه سازی در کندو مشغول شود، موم های آماده مصنوعی را درون کندوها قرار دهند؟ در واقع زنبورداران با این کار، باعث پایین آمدن کیفیت محصولات خود می شوند، پس چرا این کار را انجام می دهند؟

 شاید برایتان جالب باشد که بدانید زنبوران عسل اگر بخواهند ۱ گرم موم تولید کنند، باید حداقل ۶ گرم عسل و مقداری گرده گل مصرف نمایند.

در واقع تولید یک کیلو موم تولد زنبور عسل، بین ۵ تا ۷ کیلو از ذخایر عسل طبیعی را محو می کند. از این جهت زنبورداری که می خواهد عسل طبیعی به فروش برساند، ترجیح می دهد عسل بیشتری داشته باشد تا موم بیشتر!

موم مصنوعی اگرچه درصدی موم زنبور خالص طبیعی را شامل میشود؛ اما بخش عمده آن را پارافین تشکیل می دهد. در نتیجه بهتر است چنین ماده خطرناکی اصلا مصرف نشود؛ چراکه ممکن است مشکلات زیادی برای بدن انسان به همراه داشته باشد.

در هنگام خرید موم عسل باید دقت کنید که آیا موم طبیعی است یا مصنوعی؛ البته این یک کار کاملا تخصصی و سخت تر از شناسایی عسل طبیعی از عسل تقلبی است.

برای خرید عمده موم زنبور عسل طبیعی و خالص میتوانید با کارشناس فروش مجموعه رویال بیز مشورت نمایید.

source:https://www.asalna.ir

تماس با ما

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید