درمان آرتروز با زهر زنبور عسل

Rate this post

از آنجا که عسل جهاد کشاورزی یک محصول طبیعی بسیار حساس  میباشد، شرایط نگهداری عسل صادراتی برای تجار دارای اهمیت زیادی میباشد تا این محصول را بدون افت کیفیت به دست خریدار برسانند.

یکی از مواد طبیعی برای درمان آرتروز زهر زنبور عسل می باشد. آرتروز یکی از بیماری های مزمنی است که در سنین میانسالی تا پیری ممکن است افراد را دچار مشکلات فراوانی کند. متاسفانه راهکار دقیقی برای درمان آرتروز وجود ندارد. با این حال برخی مواد طبیعی به عنوان درمان های مکمل برای درمان آرتروز مورد استفاده قرار می گیرند.

درمان آرتروز با زهر زنبور عسل

 

خوشبختانه در سال های اخیر تحقیقات زیادی توسط محققان بر روی اثرگذاری زهر زنبور عسل بر روی درمان آرتروز ( arthritis )انجام شده است.

یکی از دلایلی که محققان در سال های گذشته به اثرگذاری زهر زنبور عسل بر روی درمان بیماری آرتروز مشکوک شدند، عدم ابتلا زنبورداران به آرتروز بود.

زنبورداران عموما در معرض نیش زنبور عسل هستند و همین موضوع باعث شد تا محققان مشکوک شوند که احتمالا علت عدم ابتلا به آرتروز در زنبورداران، همین نیش های زنبور باشد.

چرا زهر زنبور عسل می تواند به درمان آرتروز کمک کند؟

چرا زهر زنبور عسل می تواند به درمان آرتروز کمک کند؟

بیشتر ۴۰ ماده موجود در سم زنبور عسل شناسایی شده است. ملیتین، یک ماده ضد التهاب موجود در زهر است که به اعتقاد بسیاری از محققان، صد برابر قویتر از کورتیزون است که برای درمان آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد.

زهر زنبور عسل همچنین حاوی ماده ای به نام آدولاپین است که هم ضد التهابی است و هم ضد درد.

این یعنی استفاده از زهر زنبور عسل حتی اگر برای درمان آرتروز هم مفید نباشد، می تواند التهاب را کاهش داده و درد را نیز برطرف کند.

این دو مشکل اصلی بیماران مبتلا به آرتروز است که به سادگی قابل درمان خواهد بود.

پزشکان معتقدند که تمام ترکیبات موجود در زهر زنبور عسل با هم کار می کنند و باعث می شوند بدن ترکیبات درمانی طبیعی بیشتری را در دفاع خود آزاد کند.

گفته می شود سم زنبور عسل باعث افزایش گردش خون و کاهش تورم نیز می شود.

همه این ها در کنار هم برای کنترل آرتروز مفید خواهند بود.

عسل چند گیاه بهاره نیز مثل مواد غذایی دیگر در صورت مصرف بیش از اندازه و نادانسته احتمال دارد مضراتی را برای شخص به همراه داشته باشد.

آیا همه می توانند از زهر زنبور برای درمان آرتروز استفاده کنند؟

آیا همه می توانند از زهر زنبور برای درمان آرتروز استفاده کنند؟

زهر درمانی یک روش خوب برای درمان آرتروز است؛ اما احتیاط را نیز باید رعایت کرد. ا

ز آنجا که ۱ تا ۵ درصد از مردم به زهر زنبور حساسیت دارند، ابتدا بیماران مبتلا به آرتروز باید آزمایش شوند.

علاوه بر این، پزشک باید یک کیت نیش زنبور عسل داشته باشد که بتواند میزان آلرژیک بودن آن را در نظر بگیرد.

 این روش درمانی بر روی همه افراد اثرگذار نیست،ممکن است یک فرد خیلی سریع با زهردرمانی بهبود پیدا کند؛ اما عده دیگری هیچ اثری از زهر درمانی دریافت نکنند.

در مطالعه ای که هنوز منتشر نشده، هاوسر یک محقق خبره در این زمینه، در طول ۱ سال، ۵۱ بیمار مبتلا به مشکلات آرتروز و دیگر بیماری های مفصلی را تحت درمان با زهر زنبور عسل قرار داد .

افراد تحت درمان با زهر زنبور، با یک بار در هفته تزریق شروع کرده و به مرور زمان این تعداد افزایش پیدا می کرد.

هاوسر در مورد نتایج مطالعه خود می گوید: «۵۸ درصد پاسخ خیلی مثبتی داشتند و به طور قابل توجهی بهتر شدند.

۳۰ درصد هم هیچ گونه اثری ندیدند و ۱ نفر هم شرایط بدتری پیدا کرد» این یعنی استفاده از زهر زنبور عسل برای درمان باید هوشمندانه انجام شود و برای همه مفید نیست.

source:https://www.asalna.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید