خواص درمانی بره موم زنبور عسل

Rate this post

بره موم زنبور عسل یک آنتی‌اکسیدان و عامل ضد التهابی‌ست که در مبارزه با سرطان، التیامِ اگزما و حتی آرام‌کردنِ سرماخوردگی‌هایِ ویروسی ، بهبودِ سیستم ایمنی و مشکلاتِ دستگاه گوارش، همچون آلودگی هلیکوباکتر پیلوری شهرت پیدا کرده است .

پس اگر شما هم ازآن دسته از افراد هستید که دوست دارید بدانید قیمت عسل گون در بازار تهران چقدر است درادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آیا میدانید بره‌موم زنبور عسل چیست؟

بره‌موم یا همان«پروپولیس»، ماده‌ای موم‌مانند به رنگ سبز تا قهوه‌ای تیره است که زنبور از منابع گیاهی یک منطقه برای محافظت و بازسازی به کندو می‌برد.

پروپولیس، از آمیختنِ بزاقِ زنبور با شیره‌‌های گیاهی به دست می‌آید. زنبورها از این ماده‌ی انگُم‌گون برای روکش‌کردنِ لانه سود می‌برند

بره‌موم ویروس‌ها را کشته و از شانه‌ها‌ی عسل دربرابر سرما و حمله مهاجمان مراقبت می‌کند.

بره‌موم ساختِ شیمیایی تقریبا پیچیده‌ای دارد، بیش از ۳۰۰ ترکیب همچون پلی‌فنول‌ها، آلدهیدهای فنلولیک، سِکوترپن کینین‌ها، کومارین‌ها، آمینو‌اسید‌ها، استروئید‌ها و ترکیبات معدنی در نمونه‌هایِ بره‌موم شناسایی شده‌اند. محتوایِ بره‌موم بستگی به منطقه‌ی جمع‌آوری، زمان و منابع گیاهی دارد.

بره‌موم، به‌دلیلِ افزوده‌شدنِ شیره گیاهان، یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی، سرشار از آمینو‌اسید‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هاست و به‌طور کلی یک محصول خوب برای ترکیب با محصولات دیگر به شمار می‌رود.

بره‌موم به‌دلیل خواص ضد‌التهابی‌ای که دارد از ترکیباتی‌ست که در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بره‌مومی که از کندو‌های زنبور عسل استخراج می‌شود، در بازار‌هایِ جهانی به‌صورت خام و اکستره و هم ‌به‌صورت قرص، پودر یا مایع موجود است.

ویژگی‌های درمانی بره‌موم

ویژگی‌های درمانی بره‌موم

بره موم زنبور عسل ضد التهابی‌ست که در مبارزه با سرطان، التیامِ اگزما و حتی آرام‌کردنِ سرماخوردگی‌هایِ ویروسی شهرت پیدا کرده است.

از بره‌موم برای جراحت‌ها و عفونت‌های دهان، سرطان بینی و گلو، بهبودِ سیستم ایمنی و مشکلاتِ دستگاه گوارش، همچون آلودگی هلیکوباکتر پیلوری استفاده می‌شود.

بره‌موم در مقاومت دربرابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها نقش دارد.

بره‌موم اگر از راه دهان مصرف شود، در کمک به کنترلِ گلوکز خون مفید تشخیص داده شده است.

در خرید عسل گون درجه یک باید توجه کنید که این محصول رو ازفروشندگان معتبر و زنبورداران قابل اعتماد میشه تهیه کرد.

بره‌موم می‌تواند کمی خون را رقیق کند. این امر به‌ویژه برای افرادی که فشار خون بالا دارند سودمند است، اما مصرف آن برای کسانی که دچار شرایط خون‌ریزی هستند یا از رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کنند، توصیه نمی‌شود.

آیا بره موم زنبور عسل به رشد مجدد مو کمک می‌کند؟

آیا بره موم زنبور عسل به رشد مجدد مو کمک می‌کند؟

در تحقیق تازه‌ای که در ژاپن انجام شده است[۳] یک ویژگی‌ کم‌تر شناخته شده را به بره‌موم نسبت می‌دهند: برانگیختنِ رشد مو در موش‌ها.در این تحقیق، پژوهش‌گران موی موش‌ها را تراشیده یا با موم برداشته‌اند، و مشاهده کرده‌اند که پس از دریافتِ موضعیِ پروپولیس، موهای هر دو گروه از موش‌ها، نسبت به آن‌هایی که پروپولیس دریافت نکرده‌‌‌اند، سریع‌تر رشد کرده است.

البته موش‌هایی که در این تحقیق مورد آزمایش قرار گرفته‌اند از پیش توانایی رشد مو را داشته‌ و در واقع موش‌هایی تاس نبوده‌اند.

با این حال، تیم تحقیقاتی این نکته را مطرح می‌کند که ریزش مو اغلب ناشی از التهاب است، و تعداد سلول‌های دخیل در رشد مو، پس از استفاده‌ از پروپولیس بر روی پوست، افزایش یافته‌ است.

source: https://beenous.com

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید